perkembangan idlan selepas setahun

August 19, 2011

pagi tadi masa bersiap2, idlan asyik minta didukung jer... xnak berjauhan dari saya.... disebabkan saya mengejar masa, saya biarkan jer dia kt berpaut pada kaki saya.... sejak dia berusia setahun nih, banyak perkembangan baru yang saya nampak...

idlan mula berjalan 2 minggu sebelum dia setahun... masa 2 saya sangat seronok... yela, anak saya saya dh pandai jalan... dia pun bila tengok saya excited, makin galak berjalan.... walaupun kerap terjatuh masa berjalan tp dia x putus asa dan tetap berdiri untuk berjalan..

antara lain yan gsaya perasan, idlan dh mula menghentak2 kaki masa dia menangis.. ish, ikut siapa la gamaknya nih? maklumler, dia dok kt nursery 2 macam2 ragam budak2 yg ada... x mustahil kan dia terikut2 diorg...

dulu, idlan sangat susah kl nk bagi makan apa2 selain bubur n nestum dia... jenuh saya paksa tp dia tetap tutup mulut x nk terima makanan dari saya...huhu...kl korang nk tau, idlan nih jenis x masukkan apa2 benda dlm mulut..so, saya x pernah risau kl ada benda kecik2 atas lantai..dia hanya ambil n belek2 jer....tp xdela saya buat donno jer kan...dia masih dalam pemantauan saya k.. tp sekarang dia dh mula makan makanan yg saya suapkan...walaupun x banyak tp saya bersyukur sangat2....

dalam minggu nih, saya perasan yg gigi idlan nk tumbuh lagi 2 batang belah atas.. sebelum ni dia dh ada 4 batang (2 atas, 2 bawah)..so, lepas nih dh ada 6 batang ler... patutler makin sakan dia menggigit....nk tumbuh gigi rupa2nya...



n last sekali, dlm minggu ni jugak rasanya... saya perasan idlan dh mula paham apa yg saya cakap kt dia... sajer jer saya test dia ari 2... saya tunjuk mainan dia n suruh dia ambil.. x sangka plak saya dia betul2 ambil mainan 2.....hehehe..seronok giler.... pagi td pun, saya test dia lagi...

"idlan, p ambik kasut idlan 2" sambil saya tunjuk ke arah kasut dia... dia paling tengok kasut dia, jalan beberapa langkah n tunduk ambik kasut dia....hahaha, saya seronok giler.. terus panggil husband suruh tengok jugak..hehehe...

saya x sabar nk tengok perkembangan dia yg lain....so, till then, bye....

You Might Also Like

2 comments

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram