idlan sakit ker cayang?


semalam lepas abis kerja balik gi ambik idlan, tengok dia seronok jer main...
tapi lepas dukung dia saya perasan, dia macam semput ckit...
dalam ati kata mungkin dia penat main...tambah plak idlan selsema sejak sabtu bari nih...

balik umah, dia terus nk susu....xpela, saya bagi...
tp saya seksa betul dia nk bernafas...
mungkin sebab dia selsema..hidung tersumbat kot...
so, masa dia tidor saya tinggikan bantal supaya senang dia nk bernafas...

dalam kul 10 malam, idlan terjaga.... n dia mula nangis x berhenti2...
saya bagi susu xnak, saya dukung xnak...
buntu kejap...
tambah plak tengok dia makin sesak nafas....
saya check dada dia xde pergerakan..
perut dia jer yg kembang kempis...
saya pernah mengikuti kursus 1st aid so saya tau...
1 minit jer yg saya ada kl ada pa2 yg terjadi...
harap2 xde pa2 yg jadi...

actually, my hubby xde kat umah semalam...
kul 11 lebih baru dia balik....
saya tunggu my hubby balik coz saya tengok idlan x teruk sangat lagi...
sb masa saya bawak dia keluar dari umah jalan2 kt luar, dia dh x nangis...
tp dalam hati kata kalau teruk sangat memamg saya ketuk jer pintu umah jiran saya...

lepas my hubby balik, kami terus ke klinik...
masa 2 idlan dh tidur...
tp sebaik jer oksigen 2 diorang letak kt mulut dia, terus dia terjaga n mengamuk...
terkejut rasannya..(yela, orang tengah syok2 tidor la katakan)

lama jugak ler nk abiskan oksigen 2...
Dr ada jugak bagi ubat selsema, batuk n alahan untuk dia
lepas sedut gas 2, saya tengok dia dh ok ckit...
kul 2 pagi baru saya sampai umah...
ngantuk giler...
tp saya masih risaukan idlan
Dr pesan suruh tengok2 jugak idlan masa tidur nih takut jadi lagi...
n sambil tunggu dia lelap.. saya pun dh tertidur....

Comments

IntaNBerliaN said…
haa smpai kne msk oksigen ke..? nape smpai jd gitu ek.. sian idlan, mcm2 jd kat dia..