alhamdulillah, saya mampu...

July 23, 2012


salam semua...


salam ramadhan dan selamat berpuasa... erm, last entri saya ada bagitau yang saya tak pasti sama ada saya boleh berpuasa atau tak kan? so, ini jawapannya.. saya mampu berpuasa walaupun hari pertama tu naik lembik juga la ..hehe.. itu pun dah pukul 7 petang baru la saya tak bertenaga... saya hanya berbaring sampai ler azan berkumandang..huhu...

erm, saya mulakan dengan bersahur dulu k... masa bersahur tu saya makan sebanyak yang boleh, saya makan 2 biji kurma, sekeping cheese, sepinggan nasi dan secawan susu....erm, saya tak rasa lapar langsung sampai pukul 2 atau pukul 3 camtu la...tapi saya boleh tahan lagi cuma time tu risau cikit sebab baby tak aktif sangat... sampai ler ke pukul 6.30 petang camtu, saya dah mula rasa tak larat sangat ....tapi masih boleh jalan-jalan buat kerja lagi..tapi bila dah makin dekat nak berbuka terus badan mula rasa ektar-ketar... tak larat nk berdiri... tu yang saya baring je..sampai ler azan... ingatkan lepas berbuka dah ok, rupa-rupanya tak... saya masih tak larat nak berdiri.. nafas pun semput....huhu... lepas solat maghrib tu, saya baring jer... hubby ler yang melayan Idlan kejap sebelum dia pergi terawih...saya jadi sesak nafas jugak la time tu.. tapi kejap jela... pastu ok dah...hehe

You Might Also Like

5 comments

  1. kalau tak ada apa2 boleh terus berpuasa..saya dulu, pun dapat puasa penuh...heheh...walau dah sarat nak hampir 9 bulan...Insyaallah..jaa...

    ReplyDelete
  2. baguslah tu... InsyaAllah boleh pose penuh... xyah ganti :-)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah mudahan bebaik saja, insyallah Allah izinkan

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah..boleh puasa penuh..kuatkan semangat..

    ReplyDelete
  5. CR dulu pun puasa penuh ketika mengandung hihihi

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram