perkembangan Irsyad selepas sebulan

October 05, 2012


salam semua...

hari selasa yang lepas, saya bawak Irsyad untuk check up sebulan... saya pergi dengan hubby..so Idlan pun ada sekali la... masa sampai tu, saya terkial-kial jugak sebab tak biasa dengan sistem kat klinik di kampung ni... saya pun terlupa yang saya pun akan dicheck juga... so, mula-mula tu diorang suruh saya buat urin test dulu... lepas tu check Hb pulak.. Hb saya 11.3 jer.. agak rendah la sebab minimum pun 11 kan... hehe, silap saya la tak makan ubat yang hospital bagi... sebenarnya saya tak lalu nak telan ubat zat besi tu...tu yang jarang saya telan tu...


lepas tu, saya bawa Irsyad untuk dicheck pula...alhamdulillah, berat Irsyad sekarang dah 4.75 kg... berat lahir 3.54 kg.. so, dah naik 1.21 kg...panjang pula dah 55 cm, asal 50 cm....wah, dah besar anak mama..hehe..kejap jer dah bertambah panjang kan? lepas tu, saya dan baby kena jumpa nurse... saya ada tanya pasal cara nak simpan susu perahan sebab saya tak reti sangat nak buat... saya bercadang nak bagi susu badan sepenuhnya pasa Irsyad memandangkan susu kali ni lebih meriah berbanding masa Idlan dulu...so, nurse bagi kat saya buku penyusuan susu ibu..kat dalam tu ada la cara-cara menyimpan...actually saya ada juga cari kat tenet...tapi yela, dapat dari hospital lebih bagus kan...hehe...

ok, tu je la dulu buat masa ni... tak tau dah nak citer apa..hehe..


 

You Might Also Like

7 comments

  1. Salam Jaa...comelnya.Bolat bkn main..geram tang pp gebunya tuh!
    Pemanggang tu..klu dlm pantang mmg sesuai guna..buat bakar2 ikan kan:D

    ReplyDelete
  2. gebus jugak nih... leh kawan ngan rayyan... eiii sib baik ada baby jugak kalau tak dok geram baby oranglah.. hehehe

    ReplyDelete
  3. comel je irsyad tu. ada plan nak letak nama irsyad jugak tp fikir2 tak jadik la sebab BIL je dah arshad. (^_^)

    ReplyDelete
  4. nmpk baru2 nih pun dah berisi... nak pegang pun sedap tapi saya dah lama tak pegang jd kekok plak...hehheh

    ReplyDelete
  5. hai bby irsyad..tomey u ek..hehe..geram aunty una nengok..

    ReplyDelete
  6. ooo berat irsyad ms lahir 50cm.. kira adik alisha ni terlebih 1cm la dr irsyad..

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram