hari pertama Irsyad di taska

November 27, 2012


salam semua...

semalam adalah hari pertama Irsyad saya hantar ke taska...pagi tu saya risau dan sedih sebab nak berpisah dengan dia..maklum ler sepanjang 3 bulan ni, dia tak pernah berenggang lagi dengan saya...dan semalam pertama kali dia dijaga oleh orang lain....

sebenarnya yang paling saya risaukan ialah disebabkan saya tak pernah lagi ajar Irsyad minum susu melalui botol...sebabnya stok susu yang saya perah cukup-cukup untuk 2 hari sahaja..untuk semalam dan hari ni... jadi pagi semalam bila nak tinggal dia saya susah hati la takut dia tak nak minum susu... erm, puting yang saya belikan untuk dia sama dengan saya belikan untuk Idlan dulu, puting NUK jenis latex saiz S (untuk susu), no 1 ( untuk 0-6 bulan)....

kalau korang nak tau, saya baru jer beli puting tu hari sabtu baru ni... saya ada plan nak beli awal tapi suami saya plak asyik sibuk..pastu bila dah nak beli, puting tu plak takde stok... ha, sebenarnya sebelum ni saya tak tau nak cari kat mana puting ni selain dari Manjaku...haha... so, bila hari sabtu tu saya pergi Manjaku takde juga saya tanyalah kawan saya... dia cakap ada kat Guardian..macam tak caya plak Guardian ada jual..tapi yela, saya jarang masuk Guardian ni..so tak tau la.. dan bila saya pergi Guardian, memang ada rupanya...hehe..ok, sikit story pasal puting ni...

sebelum saya tinggalkan Irsyad kat situ, saya sempat direct bf kan dia...tapi tak ler sampai dia tertidur..just bagi kenyang jer... then lepas tu syaa tinggalkan dia dengan perasaan risau sangat...tapi saya kuatkan hati dan balik rumah... dalam pukul 8 pagi saya call taska tanya dia macam mana.. rupanya time tu dia tengah nangis.. cikgu dia bagitau yang dia taknak minum...lagi ler tambah risau saya...tapi memang saya tak boleh nak buat pa kan.. tahan jela.. kul 8.40 saya call lagi, cikgu kata dia dah tidur, saya tanya macam mana, cikgu paksa jugak ler puting tu...dan dia minum sikit jer...

lepas tu dari pagi sampai petang saya menahan diri dari menelefon cikgu...takut mengganggu cikgu plak...sebabnya saya dah cakap kalau ada apa-apa call saya..tapi dah dia tak call maknanya takde apa-apa pa kan???  so, petang tu, lepas hubby balik jer, terus ke nursery...sampai jer, Idlan dah tersengih-sengih.. dan kemudian Irsyad keluar...saya tanya cikgu macam mana dia..diorang cakap dia ok jer.. main-main, minum pun ok...then naper plak dia nangis pagi tadi? cikgu cakap mungkin dia dah kenyang, kan saya dah susukan sebelum tu... cikgu tidurkan dia jer lepas tu terus tidur...tu jer..pastu semua dah ok...

alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah...Irsyad boleh minum susu melalui puting yang saya beli tu... jadi kalau ada sesiapa yang rasa-rasa anak ada problem tolak puting susu, cuba la guna puting NUK ni...hehe..siap promote lagi tu...pastu nak tukar ke brand lain pun dah boleh...


You Might Also Like

4 comments

  1. disebabkan kakja dh nak aktif... dh leh berblog dr umah, so, saya tlg aktifkan jugak earning nuff kakja... sy klik maxis n standard chartered.. hihi

    ReplyDelete
  2. haa kan sy dah kata, mesti ok punya.. tp mmg lah, kita ibu2 ni, mana xrisaukan ank2 kan..

    ReplyDelete
  3. hai jaa..xpe, lama2 bby biasa la kne tgl..una pn xtau pe kena ngn blog una tu ttba je xleh komen..klau jaa tau cara nak buat, tlg gtu una ek..

    ReplyDelete
  4. rmi ckp ok...tahun dpn pun sy dh nak anta aina dan auni gi taska

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram