Idlan semput lagi....


salam semua...

sebenarnya malam rabu minggu lepas (malam Maulidur Rasul), Idlan nampak semput sikit... hubby plak malam tu ada kelas..so, dia takde la malam tu... masa nak tidur tu saya dah nampak Idlan sesak nafas tapi tak teruk lagi...cuma dia dok merengek-rengek sikit masa tu..bukan per, masa tu juga dia mengalami ruam-ruam kat bontot...kesian jugak saya tengok..nak biarkan tak ber'diaper' tak boleh..sebab dia tak pandai lagi free diaper...so, saya tepuk-tepuk la bagi dia tidur...tapi kejap-kejap dia bangun la sebab tak selesa.. badan pun dah berpeluh-peluh...saya pun risau...

pukul 12 tengah malam hubby balik..tengok Idlan tidur dalam keadaan penat camtu..hubby bawa dia ke klinik...untuk sedut gas... pukul berapa diaorang balik saya tak perasan plak sebab tak tengok jam masa tu.. tengok Idlan masih penat lagi...tapi dia dah boleh tidur lena sikit...

pagi Khamis tu, dia bangun dan masih semput lagi... saya bagi makan ubat sikit... lepas main-main, tengah hari tu saya tengok dia dah ok sikit... memang niat di hati nak bawa dia ke klinik lagi untuk sedut tapi bila tengok dia dah ok..terus tak jadi...masih semput tapi takde la macam malam sebelumnya...malam tu kami keluar makan di Sg Merab..saya tengok Idlan aktif jer...so, lega la sikit hati ni...

sehingga hari ni, Idlan masih batuk lagi, selsema pun  masih teruk tapi tak sampai semput lagi..alhamdulillah, dia pun senang makan ubat...nak tau, dia sendiri ambik ubat tu dan bagi kat saya..."ubat" katanya...hehe..

semoga dia cepat sembuh....


Comments

syawalsimpsons said…
syawal pon asma jugak..mmmm...tapi belom sampai tahap semput la...tp batuk teruk je laa....semalam dah sedut kat umah semalam...doc mmg kasi kan...ubat sabutamol tu...
Zie said…
alahai tak sihat yer idlan moga cepat sembuh yer...
Masya said…
musimlah.. anak saya demam panas...
Mimi Azirah said…
memg seksa kalo semputkan
uNa said…
kciannya idlan..semput ea..Aliff pun batuk2 n selsema jugak nih..isau jugak..malam td pegi umah mak sedara dia ada karpet, terus batuk..memang alegik betul aliff ngn karpet..rajin2 makan ubat yea idlan..moga cepat sembuh..
IntaNBerliaN said…
alahaii siannya idlan.. selalu jd camtu...

*amik la peluang ni kakja, ajar free diapers.. yg kat taska tu taska... tp yg kat umah, kakja try la wat gak... barulah berkesan usaha teacher di taska sbb parent follow up kat umah.. hihii.. sian idlan bontot jd camtu..
SeputihSalju said…
siannya idlan.. nurul pun batuk2 jugak sekarang ni
Aju Mohit said…
auntie doakan idlan segera sembuh, mmg kesian tgk anak asma ni, adam kecik2 dulu pernah kene neb, skrg dah takde dah asmanya
la kesian kt idlan...budak2 yg kena semput ni kesian nengok..moga cepat2 sihat k