chickenpox pulak...

May 10, 2013


salam semua...

hari ni saya cuti sebabnya Irsyad kena chickenpox pulak... mulanya ada naik bintik-bintik merah kat belakang dia hari selasa tapi masa tu saya ingatkan sebab ekzema... hari rabu, teacher Irsyad bagitau bintik-bintik tu naik kat kaki, tangan dan mulut, diorang syak HFMD...jadi saya bawak ke klinik... tapi Dr kata bukan, tu disebabkan alergi....Dr cakap kalau dia demam, dan naik bintik-bintik tu baru ada kemungkinan HFMD..disebabkan Irsyad tak demam, so alhamdulillah la... tapi malam tu dia demam...so, hati mula tak sedap...mungkin ker dia HFMD???..tapi pagi tu demam dia dah kebah...so, saya hantar nursery macam biasa... tapi hati saya rasa tak sedap...sebab bintik-bintik tu macam campak...jadi, petang tu lepas ambik dia dari nursery saya terus ke klinik (klinik panel).. dan Dr cakap confirm chickenpox...

ni gambar malam kedua...
ini gambar pagi ni (hari ke4)...si kecik yang aktif bermain, tak sedar mama dia ambik gambar..

buat masa ni dia tak demam teruk-teruk... gatal-gatal tu ada la.. harap-harap dia cepat sembuh... erm, harap-harap tak berjangkit kat Idlan pulak...sekarang ni, tunggu hubby bawak balik daun semambu...erm, nasib la keja kat environment yang banyak pokok-pokok ni...haha.. pi cari jela dalam kampus...kalau tak, mana nak cari kan kat bandar ni...huhu..

korang ada pengalaman tak? ada petua-petua yang boleh saya guna? first time jadi ni.. blur sikit....berapa lama ek dia hilang? 

You Might Also Like

5 comments

  1. aiza takde pengalaman.. aiza doakan semoga irsyad cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  2. alahai ciannyer...cepat sihat yee

    ReplyDelete
  3. lahai siannye die..chicken pox lak ye

    ReplyDelete
  4. alahai sian nye... moga cepat sembuh yer... :)

    ReplyDelete
  5. kesiannye..moga cepat sembuh yea..

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram