Baiti Jannati | Part 2 - Selepas Renovation

November 28, 2013

salam semua.. ketika entri ini ditaip jam sudah menunjukkan pukul 12:15 am... aduh.. ku gagahkan jua menaip entri ni sebab dah janji nak up entri minggu ni kan.. walaupun takde orang nak baca tapi untuk insan nun jauh di utara tanah air..hehe.. yang tertanya-tanya pasal rumah ni.. maklumler nak datang jauh... tapi takpe... dunia sekarang tanpa sempadan.. yang jauh kita dekatkan... amboi ayat.. berbunga-bunga plak malam-malam macam ni... ops, entri ini di autopublish waktu siang la ek sebab malam-malam takde orang nak baca.. suma dah ZZZzzzzzz.....

hehe.. ok.. so, inilah pandangan hadapan rumah saya selepas di renovate... simple jer.. bajet ciput...
banyak lagi kekurangan yer.. ambil masa sikit nak touch up touch up suma.. poket pun kena tengok sama..

gambar ruang tamu.. erm, ada yang sakit mata ker dengan kehijauan yang ada ni? sorry la yer..ini semua pencahayaan..actually dia takler hijau sangat macam dalam gambar ni.. entah naper bila ambil gambar dia jadi macam ni...

kalau ikutkan saya, saya tak nak plaster siling ni.. bazir jer.. tapi bila hubby kata tak mahal sangat, saya setuju jela... ingat biasa-biasa jer.. tak sangka plak dia buat macam ni.. yang ada lampu kat celah-celah siling tu... erm, takpela.... cantik jugak kan..

ha, ini bilik utama dan kedua.. warna lain-lain..

ini pulak gambar bilik ketiga.. warna sama dengan bilik kedua.. plan nak jadikan playroom dan workplace kami anak-beranak.. tapi apa-apapun tengok dulu macam mana.. buat masa sekarang, bilik ni jadi bilik stor dulu.. semua barang masa pindah sumbat masuk dalam bilik ni..

ha, inilah tabletop yang baru siap (pada ketika gambar diambil)... ops, ruang dapur telah di extend.. tu yang lantai dapur berbelang.. nak tukar suma warna yang sama tak mampula.. pakai jer masa yang boleh.. campur pun campur jela..

ha, inilah ruang belakang yang telah bertukar wajah....ikut hati nak buat bilik air tapi apakan daya bajet takde.. so bertukar jadi ruang laundry... belum ada plan macam mana nak susunaturkan ianya jadi ruang laundry.. tapi bayang-bayang tu dah ada... 

erm, tu jer la buat masa ni... masa pun dah lewat...masa untuk tidur.. nanti saya sambung lagi yer...

You Might Also Like

6 comments

  1. x sabar nye nk p tgk real..ruang yg sgt besar utk idlan & irsyad terokai..hihi...

    ReplyDelete
  2. cantiknya renovation.kombinasi warna semua pun nice.home sweet home :)

    ReplyDelete
  3. Wah cantik hijau... best best

    ReplyDelete
  4. nnt ful finishing kasi up tau..hijau pon cantik pe...ku lihat hijau

    ReplyDelete
  5. cantik dh tu
    suka tgk warna cat dn hall.mmg cntik lighting

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram