Idlan di Taska baru...

masa buat entri ni baru la terpkir, naper la saya tak ambil gambar?? aduyai...

Idlan hari ni mood dia bagus.. takde merengek ker apa sejak baru pagi tadi sampai la ke Taska baru... nampak dia seronok tapi dia tak mau berenggang dengan kami.... masa kami sampai kat TAska tu tadi, nampakla ramai ibu bapa yang hantar anak-anak harini.. ada yang dah menangis-nangis cari ibu dia.. aduh, dalam hati mula runsing...

so, sepanjang saya disitu, saya cuba gembirakan dia.. bagi dia seronok.. ok dia seronok.. tapi still taknak berenggang dengan kami... kemudian, saya keluar kejap untuk tag barang-barang dia.. masa ni la.. saya nampak hubby saya.. saya tanya Idlan dok buat apa...hubby kata dia dok cari saya.. then terpaksala saya terus sembunyi.. alang-alang dia dah tak nampak saya kan... pastu hubby plak keluar, tinggalkan dia... masa ni hubby kata dia tak nangis lagi.. mungkin dia ingat kami keluar sekejap jer...

pastu kami berdua erus keluar dari Taska tu.. dan masa nila saya sempat curi-curi tengok dia.. dia dah mula nak nangis... cari kami berdua tak jumpa.. alahai, luluh hati saya masa nila air mata saya menitik... tak dapat ditahan-tahan.. meluru keluar air mata tu.. then, erus saya masuk kereta.. yela.. kang ada plak orang nampak saya menangis kat situ kan...

masuk kereta jer hubby dah sengih-sengih....haha, bini dia nangis.. yela sedih sebab tinggal dia macma tu.. terkial-kial cari kita tak jumpa...tapi kalau nak pergi cakap kat dia yang saya nak pergi kerja dah takut lagi meraung-raung plak... then, sebelum kami beredar, saya sempat tengok dia sekali lagi.. masih di tempat tadi...berdiri tegak.. rasanya masa ni dia nampak kami.. tapi dia hanya memerhati jer..huhu.. pastu terus kami beredar... sampai sekarang saya masih lagi sedih bila kenangkan dia... tak sabar nak ambil dia petang nanti... hopefully semuanya ok nanti...

p.s: Irsyad nanti macam mana la plak yer?? sebulan lagi... huhu...

Comments

Nurzakiah Hanum said…
salam isnin
dan selamat pagi
msredcheesecake said…
masa memula hanta anak sekolah... sy nebes gila...hheee... anak ok je...
QasehnyaRania said…
In shaa Allah.nti boleh la dia mmbiasakan diri.
Qhaifa Nur said…
nanti lama-lama biasalah Idlan tu...tempat baru katakan..
SeputihSalju said…
mula2 msti idlan rasa lain.. eala tmpt baru.. InsyaAllah bila dah ada kawan.. mesti idlan happy..
intanfirdaus247 said…
salam dear..kak intan duk imagine idlam perhati tgk papa dan mama dia pergi..kak intan pulak yg rasa sedih...tapi x per..idlan g nuntut ilmu...