Promosi Disember 2013: Omega Guard

December 09, 2013

salam semua...

hari ni saya nak promote sikit pasal Promosi Shaklee bulan ni iaitu Omega Guard. Korang tau Omega guard tu apa? senang citer dia ni pil Minyak Ikan. Omega Guard ni 3 kali lebih tumpat dari hati minyak ikan. Omega Guard ni adalah minyak ikan paling tulen yang mengandungi 7 jenis asid lemak Omega 3 termasuk EPA, DHA dan ALA....korang pernah dengar pasal DHA kan? Ala, kalau dalam susu anak-anak selalu ditekankan pasal DHA ni...

DHA ni nutrient utama untuk otak, sistem saraf dan retina. DHA membantu meningkatkan kepintaran otak, mata, dan sistem saraf utama iaitu penting untuk ibu mengandung, bayi dalam kandungan dan ibu yang sedang menyusu.  Ia juga amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah di dalam pembelajaran. DHA ni bantu meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah Alzheimer serta dapat mencegah migrain. EPA pula penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung, sistem imun, dan tindak balas keradangan. 

Omega 3 ni tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Jadi kita perlu mendapatkannya melalui makanan. Asid lemak Omega 3 ni boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, jadikan kulit licin dan kemerah-merahan.

Kalau korang nak tau, dia sebenarnya boleh juga membakar lemak dan menurunkan kolestrol. Jadi, bagi mereka yang sedang mengidap penyakit darah tinggi, Omega Guard ni boleh bantu melancarkan peredaran darah, seterusnya menurunkan tekanan darah ke paras yang normal. Ha, sesiapa yang ada rasa tegang-tegang leher ker sakit kepala ker boleh la try makan Omega Guard ni... ops, jangan tak tau.. Omega Guard ni jugak bagus untuk mereka yang ada masalah sakit jantung, elakkan strok dan mengawal obesiti.

Bagi ibu hamil plak, Omega Guard ni penting untuk bayi dalam kandungan tau. Sebab dia bantu perkembangan otak bayi dan mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang / tak cukup bulan. Pengambilan Omega 3 yang tinggi semasa hamil boleh mengurangkan risiko alergi pada bayi. Tu manfaat pada bayi. Untuk ibu pula, kenaikan berat badan masa hamil dapat dikawal dan ianya jugak mengurangkan risiko meroyan nanti lepas bersalin.

lepas bersalin pun, masih boleh amalkan supplemen ni terutamanya untuk ibu-ibu menyusu. Sebab kes yang sama macam tadi la, khasiat ni dapat disalurkan pada anak untuk perkembangan otak anak dan juga tingkatkan sistem imunisasi anak. Berat badan ibu pun dapat dikurangkan tanpa menjejaskan penghasilan susu dan kualiti susu.


Omega Guard

Ha, banyaklah manfaat Omega guard ni sebenarnya... jadi di sini saya senaraikan la individu yang sesuai atau patut ambil supplemen ni. Mereka adalah:

Warga Emas
Pesakit Jantung
Wanita yang mahu maintain kulit yg cantik
Wanita yang telah melahirkan anak
Pesakit darah tinggi
Orang yang selalu lupa
Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
Pelajar
Ibu yg menyusukan anak supaya khasiat boleh disalurkan pd anak yag disusukan
Ibu Hamil
Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus

Jadi sempena bulan promosi ni, harga asal dari RMxxx jadi RMxx sebotol. Ha, rugi kan kalau tak rembat masa ni...


Takde duit nak beli banyak-banyak? Korang boleh pakat-pakat dengan kawan-kawan yang lain untuk dapatkan harga Buy 6 free 1 ni 

atau

PM saya untuk dapatkan berapa botol yang korang mahu (walaupun tak cukup 6 botol) dengan harga PROMOSI!!! ha, menarik kan? camner tu? nak tau PM saya k...

PM saya kat SINI / Whatsapp saya di 018-6956483

Jaa (SID: 951440)

You Might Also Like

0 comments

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram