Terkunci pintu bilik...

May 30, 2014

salam semua..

hari Ahad yang lepas, masa saya tengah sibuk masak di dapur... Idlan dan Irsyad ada main kat ruang tamu sambil ditemani abah diorang... tetiba hubby bagitau yang pintu bilik terkunci.. Idlan tertekan lock rasanya.. pastu dia tutup pintu dari luar.. nasib baikla masatu, Irsyad pun kat luar... kalau tak, jenuh..huhu..

so, sya takdela panik sangat.. sebab saya tau, ada cara nak setelkan masalah ni...sama ada rempuh pintu sampai terbuka (ni untuk orang yang kuat la kan) atau pecahkan tombol tu jer...mula-mula saya suruh hubby rempuh pintu tu tapi dia kata kalau pintu pecah, mahal plak nak ganti...huhu.. boleh plak dia pikir pasal duit kat situ...

so, saya cadangkan suruh pecahkan tombol pintu...hubby tak nak.. jadi, dia usahakan la buat macam 'pencuri' buat tu.. ala, yang pakai dawai, pastu pusing-puing kat lubang kunci tu.. huhu.. dalam hati saya kata hanya 'pencuri' atau orang yang pro ajer yg tau camner nak buat...kita yang tak berapa pro ni takyah la bazirkan masa nak buat benda camtu...

bila dia dah penat, mulala dia 'angin' kan..terusla saya suruh dia ketuk jer tombol tu... nasib baik la penukul ada dalam bilik lain.. boleh la ketuk... so, dia pun ketukla...pastu terus dia gi kedai beli tombol baru dan pasang... setel...

erm, masa kejadian...hp saya dalam bilik... tengah cas.. so, tak dapat la nak ambik gambar..hehe.. jadinya entri ni tanpa gambar la yer.. boring sikit...ha, lepas tu, hubby bagi kunci spare kat saya.. so, satu saya simpan dalam beg saya bersama-sama dengan kunci yang lain.. dan satu lagi saya simpan di ruang tamu.. takut kejadian ni berlaku lagi...

tapi, hari Khamis baru ni Idlan buat hal lagi...dia gi kunci lagi...kunci saya dan kunci hubby memang dalam bilik... angin jugak saya masa tu tapi nasib baikla saya teringat nak tinggal kunci kat ruang tamu haritu.. so, selamat la.. kalau tidak, kena pecah tombol lagi la jawabnya...


You Might Also Like

1 comments

Instagram

Subscribe