Terseret dari kereta

September 25, 2014

salam semua,

minggu lepas, masa on the way ke ofis...Irsyad tercakar muka Idlan...bercalar la sikit kat tepi mata... nasib baik Idlan tak nangis...nyesal plak sebab saya sempat potong kuku dia separuh jer...separuh lagi dia tak bagi...pastu terus saya lupa nak potong...

so, sampai jer opis..hubby hantar saya dulu...pastu dia gi hantar anak-anak plak...disebabkan awal lagi saya gi makan dulu...tetiba hubby call..yang saya dengar dia cakap masa tu Idlan tak nak keluar dari kereta...pastu saya dengar suara Idlan nangis...dok terpikirla takkan sebab kena cakar tu taknak gi nursery...hubby tnya ada first aid tak kt opis..saya jawab takde..pastu hubby kata nak bawak gi klinik dan nak darang ambik saya..tapi sebab saya tengah makan tak jadila..dia gi sorang dengan Idlan... saya sibuk haritu...jadinya masa balik barula saya dapat jumpa diorang semua...

masa jumpa Idlan tu, nampak kaki dia berbalut..ingatkan dia terjatuh kat nursery...so tanyala kat hubby..pastu barula saya tau cerita sebenar...rupa-rupanya Idlan terseret dari kereta...terkejut dengar..

terkejut tengok kaki dia berbalut macam tu...dok terbayang macam mana keadaan dia tergantung kat pintu kereta...ya allah...


bila saya perasan kat lutut pun berbalut, terus buka seluar dia dan check...alhamdulillah, luka sikit kat tempat balut tu... berbalut sebab taknak tempat luka tu tercabut jer...

camner boleh jadi? erm nasibla masa kejadian tu dah masuk kat dalam kawasan nursery...kira dari pagar pintu ke tempat parking...Idlan tak sabar-sabar nak hantar Irsyad masa tu...tak sempat abahnya berhenti dia dah buka kunci pintu...kebetulan masa tu hubby membelok, jadi pintu terbuka...dan masa tu Irsyad pun tengah berdiri kat depan dashboard...ya allah, nasibla Irsyad tu pun tak jatuh jugak....

bagi saya yang takde kat tempat tu masa kejadian pun dah cuak, kalau ada confirm nangis terus sebab terkejut...oh ya, budak-budak ni suka dok depan...lepas saya turun, dia berdua dah ke depan..kadang saya sendiri kena 'halau' dengan Irsyad sebab dia nak dok depan...

sejak haritu, hubby pastikan childlock kat pintu belakang dipasang dan sebolehnya nak saya dok depan..walaupun kena halau dengan Irsyad..erm, harap benda ni jadi pengajaran untuk saya dan kawan-kawan...moga kita dapat elakkan perkara yang tak diingini berlaku...

You Might Also Like

4 comments

Instagram

Subscribe