Dah ada uban?

salam semua...

nak tanya korang, umur korang berapa? korang dah beruban ker belum?....erm, saya tahun ni baru 30... tapi kalau tak salah, tahun lepas atau tahun ni, hubby ada terjumpa uban kat kepala saya...masa tu rasa Ya Allah, dah tua rupanya aku ni... Ya Allah, bila-bila masa jer boleh pergi menghadapmu...

erm, hubby baru 33 tahun ni tapi dia memang dari dulu lagi dah ada uban...so dia tak heran sangat la...saya jela rasa lain macam sikit..uban tu sehelai je pun...tapi hati tu...huhu... sebelum ni dok cabut uban kat kepala abah, mak dan hubby saya jer...sekali kena kepala sendiri... masa hubby cabut dan tunjuk tu macam tak caya jer...huhu...

tapi minggu lepas, masa dalam kereta, tengah drive tu, hubby ternampak kat kepala Irsyad shining-shining... dia tanya tu uban ker? saya dok pikir takkan kot...tapi bila saya belek betul, ya Allah..betul la...ada sehelai kat kepala Irsyad...tergelak saya... nak ambik gambar tak clear plak... Irsyad plak asyik dok pusing-pusing kepala dia...


tak nampak kan? haha... sorila, gmbar tak clear sebab masa ni dalam kereta...Irstad plak dok tak diam...biasala, uban bukan senang nak nampak...erm, kesian Irsyad..dah la eambut tak berapa nak tebal..ada plak uban sehelai...hehe...genetik dari abahnya la tu....

p.s: cer minrak orang belek rambut korang, ada tak uban tersembunyi...hehe...
(ni tak puas ati sebab dah ada uban la ni)

Comments

SeputihSalju said…
hahaha... nnti nak suruh hubby kita cek kat kpala.. ada uban ke tak..hehhe
Jueliza Jamani said…
jue ada tau.. dah 3,4 helai ok.. aduyaiii tensen plak.. n then dah cabut.. hahahah
IntaNBerliaN said…
saya pun ada.. hahha

ingat lagi masa mula2 nampak atas kepala ada uban, sampai tegak bulu roma saya... terkejut punya pasai
QasehnyaRania said…
saya rasa saya pon nak jadi juga kot.
sbb bru perasan.rambut depan nampak keperangan.shining je.selak juga tp blm ada lagi.sbb rambut saya jnis kasar juga.itu yg cepat nk beruban.mak kata.huhu.
muda lagi ni..kikiki