Helmet baru

October 24, 2014

salam semua,

hari selasa minggu lepas kan hubby saya cuti jaga Idlan sebab taska Idlan tutup...jadi haritu lepas hantar saya dan Irsyad, hubby bawak Idlan naik motor... masa lunch tu saya ajak hubby makan sekali...masa hubby sampai tu saya teruja sangat...sebabnya hubby belikan Idlan helmet... ngam2 kepala dia... nampakla yang Idlan pun teruja dengan helmet dia tu...masa balik hubby letakkan helmet tu dalam bonet..dan tak pernah kuarkan dah...

hari rabu baru ni, masa saya tengah masak, terdengar Idlan cakap kat abah dia..."Abah, jom p jalan-jalan"... haha, dah pandai berjalan anak teruna saya ni....dalam hati nak mintak hubby bawak dia pusing-pusing taman naik motor...yela, hubby saya ni boleh kira dengan jarila bawak anak naik motor pusing-pusing taman...adala kot dalam 2-3 kali...dan saya tak teringat langsung pasal helmet tu ( maklum ler, saya memang pelupa sikit)..

bila hubby kuarkan barula saya teringat...sempatla Idlan naik 2-3 pusingan...lepas pusing, Idlan terus masuk tandas..tak sempat saya nak ambik gambar.. jadinya si Irsyad tula yang jadi model....

seronok dia... muat jugak Irsyad pakai...

alhamdulillah, hubby dah ambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan anak-anak...asalnya nak ambik gambar Idlan pastu tapi disebabkan Idlan marah Irsyad pakai helmet tu, terus diorang gaduh...dah dua-dua nangis, helmet tu terus kena simpan...jadi takdela gambar Idlan pakai helmet baru naik motor...ntah bila diorang dapat pakai balik... 

You Might Also Like

3 comments

Instagram

Subscribe