Diserang chickenpox

January 22, 2015

salam semua,

actually dah seminggu Irsyad diserang chickenpox tapi biasalah.. si mama yang rajin ni asyik tertangguh jer nak karang entry.. ni pun hangat-hangat taik ayam jer karang ni..

mula-mula dia kena tu, saya perasan ada bintik-bintik kat celah punggung dan kat kaki (kalau tak salah).. tapi masa tu dok pikir mungkin alergi ker apa..tapi dalam hati dah mula rasa tak sedap..masa tu hari Isnin.. so, hari Selasa tu say masih lagi hantar ke nursery dengan harapan bintik-bintik tu akan berkurang.. tapi petang tu, masa ambik dia saya perasan makin banyak.. so, terus ajak hubby ke klinik dan check.. 

so, Dr memang confirm yang itu adalah Chickenpox.. ok, saya sebenarnya keliru.. chickenpox ni campak ker bukan..sebab ada orang tanya campak besar ker kecil... tapi yang saya tau chickepox ni cacar air dan measles tu campak...dan saya sendiri pun dah confius masa kecik-kecik dulu saya kena campak ker bukan.. yang saya ingat, badan saya masih ada bekas-bekas campak tu..

so, hari Rabu tu, hubby yang bergilir jaga dia.. petang tu badan dia dah mula naik banyak..

tengok hero mama ni, semangat dia bergambar.. mama mintak selak baju pun sanggup..hehe..

masa ni bintik-bintik tu baru nak keluar... so, setiap kali lepas mandi saya sapu Herbal Blend Shaklee jer.. yela, dah alang-alang ada... sapu la kan.. lagipun Herbal Blend ni takde steroid dan paraben... masa ni saya sapu kat tempat yang ada bintik-bintik jerla..

start hari jumaat saya perasan badan Irsyad mula naik ruam.. erm, tak tau la ekzema ker tak.. tapi kat pelipat tangan dan lutut memang dah merah-merah...kat dada dia pun sama jugak.. masa tu tengok dia memang kesian jugak la.. merah jer badan.. tapi alhamdulillah, dia takdela dok tergaru-garu sangat... sebabnya asal saya tengok dia dok menggaru jer, saya sapu Herbal Blend tu...

alhamdulillah, hari Selasa baru ni dia dah makin sihat... ruam-ruam pun dah hampir kering.. so, kena teruskan sapu Herbal Blend tu jer lagi...sori, nak tunjuk gambar takde sebab anak-anak asal nampak handphone jer nak main game dan nak tengok video.. sampai kong bateri..so, nanti kalau berkesempatan saya upload gambar terkini yer...

harap-harap dia dapat gi sekolah dah minggu depan...

You Might Also Like

1 comments

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram