nestle nutrition plan...STAGE 1

April 18, 2011

hi suma...


ari 2 aku dh register kt nestle malaysia.... agak terlambat jugak ler sb idlan dh 8 bulan..patutnyer aku register masa dia 6 bulan... bukan per, banyak maklumat yg aku dapat.... tp xpela...nasib awal lagi la jugak kan..heheh...

sebagai seorang ibu yg bekerja, aku cuma bagi dia makan hujung minggu ja..(sabtu n ahad)... sebab ari keja aku selalu sampai umah kul 6.30-7 petang...kadang2 sampai 8 mlm...which mean waktu 2 confirm2 dia dh makan kt nursery dia kan...

so, apa yg aku tengok kt website ni adalah pasal pemakanan dia...ada la resipi2 kt cni...tp aku bukan nk citer pasal resipi...aku nk citr pasal apa makanan yang sesuai untuk bayi pada umur sekian2....ha, korang nk tau x?

kl 6 bulan - 8 bulan... tu kategori stage 1... dan pada peringkat ni, dia boleh makan makanan tertentu macam yg kt bawah ni...



yang atas ni adalah development progress anak kita...

yang bawah plak adalah apa yg anak kita boleh makan...

aku cuma pernah bagi bubur n potato puree jer kt idlan masa dia 7 bulan...
ingat 2 jer yg boleh.. (sb idlan x boleh makan carrot, dia alergik...)
rupanya lain2 pun boleh...

so, bg ibu2 baru... korang boleh ler cuba2 bagi anak korang makan seperti yang disarankan kt atas tu...





You Might Also Like

1 comments

  1. Laa k.ja tak tahu ke yg lain blh bg mkn jugak sblm2 ni?.. ingat ke k.ja dah tahu.. tu yg sy tak gtau yg lain2 k.ja sblm ni... ;-)

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram