kerja vs blog

February 28, 2011

sori ler pada kawan2 yg menunggu n3 terbaru dari aku....(thanks gina...)
x sangka ada pemerhati senyap2 rupanya....
sebenarnya x sempat nak berblogging sekarang nih...
maklumler, harap tenet kt opis jer... laptop kt umah rosak...
dan memandangkan aku nih seorang pekerja yg sangat berdedikasi,
aku nak menggunakan masa yang ada kt opis nih untuk kemaskini segala kerja2 yang tertangguh...

sebenarnya selain aku buat kerja-kerja kewangan, aku jugak kena jaga stor, aset n inventori...dulu tempahan kenderaan pun aku jugak... tapi sejak ada wani, kerja-kerja 2 dah berkurang...boleh ler aku nak bernafas kejap... sebab 2 aku sekarang ada sedikit masa untuk berblogging...kalu tidak, jangan harap ler.... nk berblogwalking pun x sempat...

kerja macam aku ni x blh tangguh sebenarnya... kl tangguh, alamat ramai ler yg cari aku tanya pasal claim diorang... selain 2, kena jugak standby dengan bermacam2 audit...betulla kata orang, makin tinggi jawatan, makin besar tanggungjawabnyer...macam aku ni, walaupun kerani cabok jer... tapi kl buat keja halai-balai alamatnyer aku kena tanggungler risikonyer....potong gaji, ganti rugi, blacklist n segala macam risiko aku kn tanggung...kadang-kadang rasa nk jer aku berhenti kerja... x sanggup... tapi memikirkan ini jugak salah satu tanggungjawab n ibadah yang aku kena tanggung, aku gagahkan jugak ler....

okla, memandangkan aku dah tulis ckit... nti aku tulis lagi ler... idea nak mengarang dah terbantut bila tengok jam dah dekat pukul 3 dan kertas n fail atas meja aku x berkurang...banyak lagi nak kena kejar....
ok, sampai cni jer la dulu k...
bye...

You Might Also Like

0 comments

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram