bunyi apa tue.....


semalam, masa tengah saya tengah tengok tv (sambil tengok2kan idlan)... saya terdengar bunyi guli jatuh... erm, bunyi macam guli tapi guli kan kecik jer...bunyi pun x kuat sangat... tp ni bunyi dia kuat...
actually slalau jer saya dengar tp saya x pernah ambik tau...
yela, umah saya umah flat.. kalau jiran dok mengetuk paku ker... apa2 ker confirm ler saya dengar...
so, saya buat bodoh jer la walaupun kadang2 saya pelik sebab bunyi tue kadang saya dengar dari atas...
yela, umah saya paling atas..mana ada orang lagi kt atas tue...
tp saya cakap kt diri saya.. mungkin pantulan bunyi jer kot...

ok, berbalik pada bunyi tadi...
my hubby pun dengar...

my hubby: ha, dia nak kacau kat belah sini plak...
saya: dia? sapa dia? kacau per? (buat2 x paham...)
my hubby: benda tu la... ari 2 ustaz n jiran2 kt bawah ada bagitau diorang kena kacau... dengar bunyi guli jugak la...
tersirap darah saya..adoi....
betul ker? alamak, dh ler sekarang nih mak saya dh balik kampung...
my hubby plak dh sebulan x tidor kt umah sb kena kerja...
n dia akan kerja macam ni sampai bulan 1 nanti...

lepas isyak semalam my hubby dh pergi kelas.. tinggal ler saya n idlan...
pastu saya dengar lagi bunyi tue... dari arah bilik saya...(sebelah tu umah jiran saya)....
xtau ler anak dia yg main guli ker x...(sb anak dia pompuan...)
aduh... jantung saya berdegup kuat, rasa macam nk tercabut jer...
huhu..penakut kan saya nih...

nasib baik bunyi 2 x lama..lepas kul 9 dh xde dh...
tp malam nih xtau ler..saya harap xde pa2...
my hubby cakap nanti dia nak tanya jiran saya kot2 ler anak dia ada main guli tu...
harap2 ada la...

kalau korang, korang buat per ek?
yela, memang ler baca ayat2 quran tu tp kalau nk kena tinggal sorang2 malam2 x takut ker?
 

Comments

IntaNBerliaN said…
habislah kak ja lps ni.. hihii

tp kalu sy pun sy takut2 gak.. hahaa.. xnklah sy dgr2 or lihat2 or nmpk2 benda tu semua...
Mira Adzlia said…
kes cmnih mmg da slalu sgt kowt...esp. umh betingkat cm flat, apartment....bkn nk tkutkn...tp sies mmg bkn org..tp makhluk len....shaye pun slalu dgr..tp wat dek je...huhu
Jaa said…
ina: huhu..sama ler...

mira: kalau boleh mmg nk buat dek jer.. tp hati nih x blh...huhu
mama fieda said…
pengalaman yg sama masa kak fieda duk umah sewa..mmg pelik sgt sbb umah atas dari umah kak fieda tu tak der org pun..umah kosong..asal mlm jer mesti bunyi mcm org baling gulu..tp pelik la nape mende ni asyik nk main gulu jer ye..hahaha..main la badminton ker,bola tampar ke..minat btul btul dgn guli..masa tu nasib baik kak fieda tak duk lama umah tu sbb umah beli dah siap..kalau mlm2 duk srg2 dgr bunyi yu kena byk2 la zikir dan mengaji..takut nanti dia kacau lebih2 plk...hihi
Jaa said…
mama fieda: mungkin dia ada guli jer kot masa tue...thanks akak... tu ler, lepas ni kena ler rajin2 berzikir n ngaji..
Cute Mum said…
seram jugak..
kalo cute mum pon takut..
tapi jangan dilayan sangat perasan tue..
nanti lagi takut..
mungkin betul anak orang sebelah main guli..
:)
tiefazatie said…
erm..sis byk2 la bersikir..baca alquran..

pastu sllu la pasang ayat2 suci alquran ..
tiefazatie said…
tp umah atas ifa nie pun sllu bunyi pelik2..tp biar jela..haha
SeputihSalju said…
apa cta psl guli tu kak??btl adaa ank jiran sebelah main ke??
Zie said…
Hanya org yg tertentu jerdapat dengar u.. hehehe sabar yer... kalau kita tak kacau dia dia tak kacau kita...
umah tirah selalu , tpi buat bodoh jer
Dalila Hamid said…
seram baca... jgn fikirkan sgt...
Eera Shera said…
penah je tdo sorg2 tp kat asrama la. sy tdo bkak lampu. mase nak tdo tu jgn pikir pape la...mende tu bukan ade kuasa pun