Hari Kedua Ke Sekolah

January 06, 2015

salam semua...

hehe.. orang lain upload hari pertama, saya upload hari kedua..sebabnya sayatak teringat nak buat entry pun sebenarnya... tapi bila tengok suma orang dok pakat up entry pasal orientasi la, firstday sekolah la..saya pun nak jugak up...

sebenarnya, Idlan memang dah ke Tadika ni sejak sebulan yang lalu.. cumanya baru semalam dia start pakai baru uniform ni... erm, baju tu pun saya baru jer beli Jumaat lepas.. cikgu dia mintak jahitkan nama kat baju.. so, petang tu jugak hubby bawak ke kedai untuk jahit nama kat baju dan seluar.. 

saya jahit kat seluar sekali sebab taknak jadi macam baju sukan dia... seluar dia dah hilang mana ntah gara-gara abah dia tersilap masukkan dalam beg.. sudahnya kena beli baju sukan baru... kos sekali jahit RM5.00.. jadi 2 pasang, baju dan seluar.. total RM20.00...

pagi ni dalam kereta la pun saya sempat ambik gambar... Idlan pun dah pandai nak bergaya dalam gambar.. kalau dulu tegak jer.. sekarang macam-macam aksi...hehe...

ni gambar dia kat depan pintu Tadika... hehe.. dah besar dah anak mama ni...tengoklah tu, letak kasut pun cari yang tinggi-tinggi..hehe
so, sejak pakai uniform ni, kami tak boleh la hantar dia lambat.. sebab kelas mula kul 8 pagi.. selalunya lepas kul 8 baru kami sempat hantar..erm, sejak sebulan yang lalu, dia tak mula belajar pun.. baru nak biasakan diri dengan environment baru... so, minggu ni la baru dia start belajar.. tapi bila tanya dia dia belajar apa.. dia tak jawab.. dia cuma kata, cikgu bagi hadiah dan air... tapi tak tau la apa hadiahnya tu...

erm, moga dia seronok belajar kat sini...

You Might Also Like

5 comments

Instagram

Subscribe