Lepas sorang, sorang lagi

Salam semua,

Kesihatan Irsyad alhamdulillah makin baik... ruam-ruam pun dah nak hilang..tinggal beberapa bekas campak terutamanya yang besar-besar jer lagi masih ada.. jadi saya rasa start minggu depan bolehla bawak dia ke nursery dah...

Cuma sekarang Idlan pulak diserang...dia kena sejak hari Selasa baru ni...tapi kalau bandingkan keadaan dia dan Irsyad, dia teruk lagi rasanya...sebab kat muka dia banyak..sampaikan atas lidah pun naik..kesian dia tak selera nak makan..minum pun saya tengok susah jugak...

hari ni dah hari ke4..campak makin banyak..Idlan ni pulak tak macam Irsyad..dia ni memang takut sikit kalau nak sentuh luka-luka kat badan dia..jadinya susah untuk saya nak sapu apa-apa krim kat dia...kena tunggu time dia tdur...

Daun mambu kat rumah dh habis, so kena tunggu hubby bawak balik yang baru...dan kali ni saya terpaksa mintak tolong MIL saya datang dan jaga Idlan untuk seminggu dua ni...nasib baikla MIL saya boleh datang...ditemani SIL yang tengah cuti sem sekarang...

Harap-harap Idlan kuat untuk hadapi serangan ni...

Comments

IntaNBerliaN said…
eh, bukan idlan dah kena ke aritu kakja?... bkn orang kata chickenpox ni sekali je ke kena?... ke yg mana kena sekali je... kompius plak saya ni haaa....

nasib baik mak dpt bantu kan... kalau x, awal2 tahun kakja dh hbs cuti.... MIL kita mmg terbaiklah!!! sentiasa tolong anak menantu dia bila memerlukan...
Ayu Jafri said…
memang benda tu berjangkit kan..huhu.siannn...mudah mudahan cepat sembuh.
dh try air kelapa ke..Semoga cepat sembuh..
el said…
aah bg mnm air kelapa bagi campak tu kuar cepat
semoga cepat sembuh ok