kecurian boleh berlaku di mana2...beringat la yer...

ari selasa baru ni.... ada orang masuk opis n dia curi laptop seorang staf kt cni... 1 laptop opis, 1 lagi laptop sendiri... yg herannya, masa 2 punya la ramai orang kt pintu masuk... ada beberapa orang jer yg perasan kehadiran 'orang luar' ni tp xde sorg pun terpikir dia orang asing...erm, sb kt opis ni student keluar masuk...aku pun bukan kenal semua student kt opis ni...

masa kejadian 2, kami n owner laptop 2 tgh kusyuk menjamu selera...erm, silap jugak ler sb masa 2 xde orang yg jaga kaunter... pintu pun kami x kunci..tp bkn saja2 x kunci... masa 2 student keluar masuk... jd kami buka ler...n x sangka plak benda nak jadi....

bila dh jadi camni, baru ler nak beringat...(aku ler)... bukan per, aku suka2 ati jer letak hp n handbag atas meja... dh terbiasa kot.. dulu masa kt opis lama... opis aku 2 tertutup ckit... macam sekarang, terlalu open... sesapa pun boleh lalu lalang n ambik barang2 yang ada...

so, peringatan pada suma...ati2 yer.. jangan percaya sangat pada suma orang... kadang2 kawan2 pun boleh jadi pencuri tau....

Comments

zOeY zAu YaH said…
bahaynya...pasnih hati2 tau..tq sbb support saya hi hi