balik kampung.....

April 29, 2011

ari ni aku cuti... aku balik kampung.... bertolak kul 10 malam, malam tadi n sampai kul 3 pagi....
dh 2 bulan aku x balik kampung...rindu giler kt family....
sekarang aku berada di rumah mak mentua kt Parit Buntar....jumpa dengan biras, adik2 ipar n mak mentua aku...
kecoh rumah ni ari ni...suma ada...kecuali biras aku sorang lagi, karimah...ari ahad ni kot baru dapat jumpa dia....

sampai2 jer pagi td, mak mentua, adik ipar aku suma berebut nk tengok Idlan.. maklumler, dh 2 bulan x tengok... Idlan yg masa 2 tengah tidur terus terjaga....terkebil2 dia tengok diorang...yela, tetiba jer buka2 mata tengok ada orang lain....

dalam kul 3.30 aku dh tertidor balik...aku makan ubat batuk...so, ngantuk sesangat....suami aku pun dh tertidor..dok gaduh nk demam...Idlan, adik2 ipar aku yang layan... ntah dh pukul berapa pastu, aku sedar Idlan dok nangis nk tidor...dia datang kejut aku...alo, alo...cian anak mama....terus aku tidorkan dia....

pagi2 td, rumah ni dh riuh dengan gelak tawa orang2 kt umah ni...suma sambung main dengan Idlan n Alisha (anak biras aku, Ina)....
tengah hari, kami pakat masak ramai2...hehe.. main dish, ibu alisha ler yg masak...masak ikan siakap 2....fuh, sedap....sampai sekarang tangan aku masih bau ikan tu..hehe...

sekarang, Idlan baru jer tidor....suami aku pun tengah berbaring..masih lagi x sedap badan...(dia x mau makan ubat, camner ni?)....

malam ni insya allah, aku akan balik Sungai Petani plak..nk jumpa mak aku...rindu sangat kt dia....n aku x sabar nak jumpa anak sedara aku yang baru... dh 2 bulan kot umur dia...

erm, 2 jer la catitan aku untuk arini...
sekian...

You Might Also Like

6 comments

  1. BESTNYE KAKJA BLK KG..HUHU JELESNYE HUUUUUU

    ReplyDelete
  2. wahhh..nak balik kmpng jgak!!
    :(

    ReplyDelete
  3. @WanIEwanie, jgn jeles.... hehe..

    ReplyDelete
  4. @ain revivalain, jom balik kampung... best woooo...

    ReplyDelete
  5. bestnya balik kampung... kiteorg ada kampung tapi sbb atuk kiteorg dh kawen baru..rumah kampung tu dh tak berjaga..takut nak balik tido

    ReplyDelete
  6. berhati2 di jalan raya:)

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram