first time rasa gegaran gempa bumi...




hari ni saya balik kampung hubby saya di Parit Buntar...kami bertolak pagi tadi..tengah hari baru sampai...
so, masa tengah berehat-rehat sambil tengok tv petang tadi, tetiba saya rasa badan saya bergoyang-goyang..ingatkan saya pening...so, saya tanya adik ipar saya mintak dia tengok sama ada badan saya bergoyang ke tak... yela, manala nak tau..kot-kot nak pitam ker...

pastu, terus adik ipar saya bagitau kata gempa bumi..dan terus dia lari keluar....my hubby masa tu tengah tidur...so, saya kejut la dia dulu... idlan masa tu tengah main kat depan...bila dia tengok semua orang yang tengah tidur tetiba bangun dan lari keluar, dia pun lari keluar (lagi awal dari saya..haha)...kecoh jugak kat sini...jiran-jiran semua lari keluar...tapi saya takde la gabra sangat...sebab saya rasa gegaran ni kecil jer..tak mungkin rumah @ bangunan akan runtuh kan... tapi langkah berjaga-jaga tu tetap diambil la...gegaran yang berlaku dalam 5 minit tu buat saya pening sampai sekarang... tak taula kot mungkin sebab saya tak rehat sejak sampai dari Bangi...tapi saya masih lagi rasa kepala nih bergoyang-goyang...

erm, ni baru jer kena tempias-tempias gegaran..kalau betul-betul jadi kat tempat kita ni..tak tau ler camner kan?.....

Comments

Cik Rose Cute said…
cik rose pun pernah rasa
fieda said…
takut lah kan kalau tmpt kita kena btul2..mintak jauh..amin..
IntaNBerliaN said…
kat sini xda plak rs gegaran tu...
Masya said…
kat kawasan rumah saya tak rasa apepun.. tp tsunami yg dulu ty mmg terasa tau.. serius takmaulah rasa gegaran lagi.. takutt pulak..
lady scooter said…
tahun 2004 dulu masa gempa yg paling teruk + tsunami dulu pon saya rasa camtu jugak. padahal masa tu sy di negeri sembilan..