ini hijrahku...


salam semua,

hari ni hari pertama saya kembali bertugas setelah bercuti selama 3 bulan... tapi pagi ni saya sampai lewat 15 mint.. aduh, dalam hati kata mesti kena panggil dengan bos pagi ni..huhu... so, sesampai jer saya kat opis, senyap sunyi jer...kawan sorang tegur dah sebab datang lewat..hehe... so, saya mulakan tugas dengan membuka semua surat-surat yang belum dibuka atas meja saya ni... takde apa-apa yang penting... bagus-bagus...tak lama lepas tu, kawan-kawan yang lain datang salam-salam dan ucap selamat kembali....riuh kejap ler menjawab soalan dari dioarang pasal Irsyad, pasal penampilan saya yang nampak kurus (aw, segan  saya, diorang tak nampak perut saya yang buncit nih)....

tapi lepas tu, sorang kawan saya cakap dia ada benda nak cakap tapi dia tak jadi nak cakap...mula ler saya risau..apa benda plak ni... banyak kali saya tanya dia kata nanti, nanti.. last-last saya panggil dia dan tanya apa yang dia nak cakap... so, dia pun bagitau ler saya... sebenarnyaaaa........

.............................
.............................
.............................
............................
.............................................................................



tak lama lepas tu, bos saya panggil masuk bilik dia... Pengarah pun masuk dalam bilik ni masa ni...dia tunjuk kat saya satu surat... inilah bendanya yang kawan saya bagitau tadi.... sebenarnya saya akan ditukarkan ke bahagian lain mulai Isnin depan... saya nak tahu apa punca saya ditukarkan tapi saya takut plak nak dengar reason dia.. tapi Pengarah saya macam faham plak.. so dia sendiri bagitau yang keputusan ini dibuat untuk menyelamatkan rakan-rakan saya yang berstatus "kontrak".. sebabnya kalau tidak, salah seorang daripada mereka akan dibuang kerja berikutan keadaan semasa yang mana pihak pengurusan nak semua staf multitasking... so, ada staf kontrak yang akan dibuang dan staf tetap akan ditukar jika melebihi kuota...

bila saya dengar ulasan tu, saya jadi senang hati.. saya tak nak ditukarkan atas sebab yang tak elok... tapi kalau ni sebabnya saya tak kisah... lagi pun, sekurang-kurangnya "adik-adik" saya tu selamat... perasaan saya masa ni bercampur baur sebenarnya.. seronok ada, sedih pun ada... seronok sebab memang ini yang saya harapkan lama dulu.. dan sedih sebab nak tinggalkan rakan-rakan... tapi takpela, ini hijrah saya untuk memulakan hidup baru, dunia baru, tugas baru supaya saya lebih maju....

kepada rakan-rakan, salam sayang untuk korang semua...


p.s: orang yang paling suka saya ditukarkan adalah suami saya sebab dekat sikit dengan opis dia...hehe


 

Comments

Zie said…
terkejut jugakkan bila dibuat surprise macam tu... huhu apapun semoga bermanfaat kepada semua..
IntaNBerliaN said…
ooo tukar department.. ms sy keje dulu, bila dpt tukar department palg sk sbb rs seronok bila boleh buat kerja baru + dapat tambah ilmu lagi.. :-)
Mimie said…
setiap yg blaku de hikmahnya
Lynn said…
As salam Jaa..

Tq sudi jenguk saya..Oh first day keja ye..selamat bertugaslah ye..Hmm dengar macam jaa redha dan gembira dengan pertukaran tu, alhamdulillah..semoga tempat baru..nafas baru..lebih memberikan keselesaan..

Salam kenal..
SeputihSalju said…
ok lah tuh k.ja.. dekat dengan mahat..

p/s : moga semuanya berjalan lancar...