kerenah Idlan sepanjang saya berpantang


salam semua...

sejak saya balik berpantang di kampung, mak mentua dan adik-adik ipar saya la yang menjaga kami anak beranak...dan masa saya terpaksa tinggal di wad, Idlan la yang paling saya risaukan..yela..dia tak pernah berenggang dengan saya...tapi alhamdulillah, Idlan pandai bawak diri...dia rapat dengan MIL dan SIL saya... dan dia juga tunjuk macam-macam kerenah yang kadang-kadang buat kami semua tak larat nak melayan...

ok, nak citer sikit nih...di rumah MIL ni ada 4 ekor kucing...  Idlan yang memang pantang nampak kucing cukup 'suka' dengan kehadiran kucing-kucing nih...kalau dia nampak jer, mesti dikejarnya..suka benar dia tengok kucing tu lari terkedek-kedek... selain tu, kalau time dia nampak tu dia tengah pegang apa-apa, mesti dibalingnya kat kucing-kucing tu.... kadang tu dia sepak-sepak kucing tu..risau saya kalau kucing-kucing tu plak mengganas... tapi ada time, dia siap bagi makanan kat kucing tu... saya bagi untuk dia makan, boleh plak dia pi ambik makanan tu dan bagi kat kucing tu... sampai saya perasan la.. kucing-kucing tu kalau nampak jer Idlan terus menyorok bawah kabinet atau bawah meja... macam malam semalam, adalah seekor kucing ni datang dok menyondol-nyondol kat kaki saya.. huhu..saya tak suka..tambah plak adik ipar saya cakap kucing tu mula-mula datang soondol-sondol tapi pastu dia akan gigit kaki kita..tu yang saya takut tu...so, saya sajela panggil Idlan...sebaik jer Idlan datang kat saya terus kucing-kucing tu lari menyorok..haha..... yang lawaknya Idlan ni boleh plak pergi mengendap kucing-kucing kat bawah tu dan tarik ekor kucing-kucing tu...

selain tu, Idlan cukup suka main selipar..mungkin dia bosan kot..so, selipar atau kasut yang bersepah-sepah kat luar dia akan tolong 'kemaskan'... nak tau apa yang dibuatnya? dia akan baling keluar pagar..jenuhla mak mentua saya pergi kutip... last-last terus mak mentua saya simpan semua selipar dan kasut tu....dan bila dah takde selipar, botol susu dia plak yang jadi mangsa...jadi terpaksa la kami memantau pergerakan dia bila dia dok kat luar...hahaha...

erm, tu jela yang saya nak citer dulu buat masa ni... si kecik dah bangun nak susu la... nanti saya sambung lagi k...




 

Comments

IntaNBerliaN said…
hehhe... mcm2 pesen.. blh plak dia g buang luar pagar ye.. hehe