kesian anak mama...





malam selasa tu, masa Idlan tidur saya perasan mata Idlan macam baru nak bengkak... tapi masa tu takde pa-pa lagi sebab baru sangat nak bengkak... baru ada line la kiranya....pagi esoknya (hari rabu) saya tengok mata dia dah bengkak...tapi nasib baik mata dia tak merah-merah ker apa...cuma kelopak mata dia jer yang bengkak dan merah...


ha, korang nampak kan? dah sepet mata Idlan sebelah... saya ingatkan mungkin sebab kena gigit semut ker apa.. so, saya biarkan jer... sampai balik mata dia masih bengkak... hari khamis saya tengok tak surut-surut jugak bengkaknya... kalau kena gigit semut, sehari je dah elok... so saya bercadang nak bawak Idlan ke klinik lepas balik kerja nanti...

petang tu, masa saya ambik dia di nursery, saya tengok mata dia dah makin teruk... dekat kelopak atas mata dia dah jadi macam bersisik...risau saya tengok sebab dah lain macam... korang nampak tak? yang dah hitam-hitam sikit kelopak mata dia tu... itu ler... saya tanya teacher dia kot-kot la dia sakit ker apa... diorang kata Idlan ok jer, takde plak nangis sakit ker per..main elok jer...makan pun ok...cuma mata dia jer la makin teruk...


memandangkan masa saya ambik Idlan dah dekat kul 7, so saya balik rumah dulu, mandi, solat dan bersiap... dalam kul 8.30 baru kami ke klinik.. sampai di klinik, Dr kata jangkitan kuman... so, dia bagi antibiotik untuk Idlan makan... takde plak dia bagi ubat titis ke sapu.... lepas pergi klinik, kami  pergi makan... sampai rumah terus bagi Idlan tidur.... ubat tu saya tak bagi lagi sebab kena tambah air dulu..lagi pun kena bagi sebelum makan....

so, hari ni la baru dia makan ubat tu... tak tau ler camner kesannya... hopefully berkesan....

 

Comments

benkak betul mata idlan...hope cepat sembuh..
IntaNBerliaN said…
sian sepupu alisha ni.. smai jd sepet camtu mata.. idlan mkn ubat ye anti.. mg idlan cpt sembuh :-)
owh, siannye idlan..
moge die cpat sembuh ye..
Zie said…
alo naper tu Idlan mudahan cepat sembuh yer...
Si Matatajam said…
Harap cepat2 sembuh.. Amin...
Follow back ye
fieda said…
mcmna skrg..?dh ok ker..?