Siapa dia Alia Haaryanie??

July 31, 2013

salam semua...

tadi saya ternampak status seorang sahabat berkenaan Insan ini.. 




saya tak kenal dia.. jadi saya terjah blog dia....ini entri tentang diri dia

Sinopsis kehidupan saya.....

Bermula dgn seorang yg begitu ceria,brsemangat tinggi,penuh dgn jati diri yang kuat. amat bermotivasi tp akhirnya semuanya musnah dan hancur apabila diri ditimpa musibah dgn penyakit misteri yg kini melanda diri…dan menghantui diri.Walaupun sudah byk berikhtiar berubat namun saya masih lagi begini.Mungkin belum dpt keizinan allah.inilah cebisan dan cetusan rasa hati saya.Saya mempunyai cahaya mata,2 org masih bersekolah.dlm keadaan saya yg ditimpa musibah dan terlantar ini,tanpa diduga suami pula menghilangkan diri tanpa khabar berita yg akhirnya saya dicerai dgn talak3.Tidak dpt saya bayangkan betapa sedih dan pilunya hati saya sambil merangkak saya keluar rumah mencari jejak suami tp hampa.tapak tangan dan lutut sampai berdarah,puas saya menangis.Betapa luruhnya hati ini.Dia pergi tidak meniggal kesan tp semuanya tlh dirancang oleh keluarganya kerana saya ketika itu terlantar sakit,tidak berdaya dan tidak ada apa2 lg.Keluarganya langsung tidak peduli akan penderitaan saya.Malah mereka brgembira dan brsyukur kerana ank nya tlh pulang ke pangkuan mereka sedangkan mereka tahu bahawa kesakitan dan musibah ini adalah kerana dia masih brsama saya.dia tinggalkan saya seolah2 saya tiada maruah dan harga diri.Tidak adakah cebisan simpati atau ihsan pada saya?sakit dan lumpuh adakah permintaan saya?Mampukah saya menolak takdirNya..?Kesedihan dan kepiluan akibat ditinggalkan dalam keadaan begini benar2 menguji saya..Tapi saya kuatkan hati demi anak2 kerana saya tahu Allah sayangkan saya.Walau perit derita yang tak tertanggung tapi saya gagahkan diri hari demi hari...kerana saya percaya akan ada sinar untuk saya suatu hari nanti walau bukan di alam fana ini...Sesuatu yang kita rasa sukar,sebenarnya mudah di sisiNya.ALLAH mahu kita membuat pengaduan terus kepadaNya.Tempat pengaduan yang dijanjikan majbul hajat adalah dengan berdoa dan pengaduan terus di hadapan Kaabah.Tiada apa pun yg mustahil di sisi Allah Taala SWT......

erm dugaan setiap orang berbeza-beza... jadi pada mereka yang mampu dan berkeinginan memberi sumbagan boleh hubngi beliau...

SHARING IS CARING...

P/S: sampai hati suami dia kan? apa la nasib dia n anak-anak... kesian...

You Might Also Like

8 comments

  1. moga beliau dan anak2 sentiasa dilindungi Allah...

    ReplyDelete
  2. memang sampai hati suami dan keluarga suami dia..

    ReplyDelete
  3. sedihnye.... ms gembira sm2 tp ms berduka sorang2 kesiannye....

    ReplyDelete
  4. o
    moga beliau diberi kekuatan untuk harungi dugaan ni

    ReplyDelete
  5. Ya Allah suami jenis apa ni... kesian dia.. mudahan ada Allah ringankan beban dia..

    ReplyDelete
  6. sebak baca entry ni .. ya alah tergamaknya suami dia ceraikan sampai talak 3...

    ReplyDelete
  7. besarnya dugaan beliau..
    ade latest news tentang beliau?

    ReplyDelete

jangan lupa tinggalkan jejak korang di sini yer...

Instagram